Εργασίες μαθητών σχολ. έτους 2018-19

Στα πλαίσια του μαθήματος της λογοτεχνίας γράφτηκαν ποιήματα ως απάντηση στο ποίημα του Κ. Γ. Καρυωτάκη «Είμαστε κάτι...».

 

Οι κιθάρες να ξαναφτιαχτούν μπορούν

και μελωδικά να ξαναπαίξουν.

Ο άνεμος θα κουραστεί

και σε αεράκι θα μετατραπεί.

 

Οι κεραίες ψηλά θα στηθούν

και γερά θα κρατηθούν.

Πολύ θα περιφανευτούν,

για το έργο που θα προσφέρουν.

 

Οι αισθήσεις θα ενωθούν

και δυνατά μαζί θα εισακουσθούν.

 

Όταν θυμούνται θα πονάνε,

μα ποτέ δεν θα ξεχνάνε.

 

Οι συμφορές του παρελθόντος που σκοτάδι προξενούν

από τις ηλιαχτίδες της ποίησης ξανά θα φωτιστούν!

                                                             -Ευτυχία Καρανάσιου

 

 

 Η κατάσταση σύντομα θα σταματήσει

οι κιθάρες θα ξανακουρδιστούν,

έστω και λίγο πριν χαθούν,

η φύση θα ξαναποιήσει !!!

 

Οι κεραίες θα υψωθούν ξανά ψηλά

Σαν τριαντάφυλλα που θα μοσχοβολάνε,

άνοιξη πλέον θα ‘ναι,

σε έναν κόσμο αναγεννημένο πια.

 

Η ευταξία θα ξανακυριαρχήσει,

η γαλήνη θα σημαίνει φύσις.

 

Οι πληγές θα επουλωθούν,

τα δεινά θα ξεχαστούν

όταν η ποίηση αποτελέσει καταφύγιο

στο οποίο, οι άνθρωποι,  θα προστατευτούν.

 

 

 

                                 ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

                                                                 Δούλη Νεφέλη Α2

                                                              22/11/2018

                                       

                         <<Λέγειν και Πράττειν>>


Ονομάζομαι Αριστοφάνης, σπάνιο όνομα, όπως και η προσωπικότητα μου. Οι σύγχρονες συνθήκες ζωής ευνοούν το ταλέντο μου, καθώς είμαι φιλεύσπλαχνος και μου αρέσει να βοηθώ τους άλλους.

 

Σήμερα στο σπίτι η μαμά μαγείρεψε φασολάκια, εξαίσιο φαγητό με βιταμίνες, ωστόσο εγώ αρνούμαι να το φάω διότι καταυτόν τον τρόπο βοηθάω την μητέρα, αφού θα πλύνει ένα πιάτο λιγότερο και έπειτα θα πάει για τη μεσημεριανή της ξεκούραση, αλλά και θα έχει περισσότερο χρόνο για τον εαυτό της. Σε μια τέτοια εποχή πρέπει να συμπονούμε τους άλλους και να σκεφτόμαστε πόσο κοστίζει το νερό. Ας σπάσω και το πιάτο λοιπόν, γιατί είναι απαραίτητο να ελέγξουμε την ποιότητα της καινούριας μας ηλεκτρικής σκούπας.

 

Συνεχίζουμε το πρόγραμμά μας, διάβασμα και μία έκθεση. Την έκθεση δε θα τη γράψω γιατί κάνω αδιαλείπτως καλλιγραφικά γράμματα, οπότε η φιλόλογος θα καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια για να την διαβάσει και εγώ δε θέλω να τη βάζω σε κόπο. Έπειτα πρέπει να μάθω την Ιστορία, αλλά τα γράμματα είναι αρκετά μικρά και τα χρώματα που εμπεριέχονται στο βιβλίο είναι έντονα, άρα θα δημιουργηθεί πρόβλημα στην όραση μου και θα πρέπει να επισκεφθώ οφθαλμίατρο, μία επίσκεψη που θα κοστίσει αρκετά τη σημερνή εποχή. Δε θέλω να επιβαρύνω οικονομικά τους γονείς μου , αλλά ούτε να σπαταλήσω αδίκως τον πολύτιμο χρόνο ενός επιστήμονα. Ξαφνιάζομαι από το γεγονός, πως τόσοι άνθρωποι επισκέπτονται καθημερινά τους ιατρούς, δε σκέφτονται τους συνανθρώπους τους που πρέπει να βοηθηθούν από τον ιατρό; Υπάρχει και μια οικονομική κρίση, ας μην επιβαρύνουμε την οικογένειά μας.

 

Από την άλλη, έχω και να τακτοποιήσω κάποιους δίσκους τραγουδιών, αλλά δε θα το κάνω επειδή έτσι θα επιβαρύνω τα συρτάρια και θα διαλυθούν. Εγώ νοιάζομαι για τους άλλους και την δημιουργική απασχόληση του χρόνου τους, όχι σαν κάτι άλλους που τακτοποιούν τα πράγματά τους και δεν αφήνουν κάτι για τη μητέρα σε περίπτωση που βρίσκεται σε μια ανιαρή κατάσταση.

 

 

Ένα άλλο θέμα που με απασχολεί είναι οι σπουδές μου, τι θα ακολουθήσω στο μέλλον. Πολυτεχνείο. Γιατί να μπω στη διαδικασία για τη σχολή του Πολυτεχνείου, πως θα επωφεληθώ απ’ αυτό, αφού δε θα μου δίνουν σοκολατάκια με πορτοκάλι για τη φοίτησή μου (για τα οποία εγώ τρελαίνομαι) και έτσι θα είμαι λυπημένος. Δεν πιστεύω να θέλουν οι καθηγητές θλιμμένους φοιτητές, θα χαλάει και η δική τους διάθεση, με απόρροια να αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους, … εγώ εκείνους σκέφτομαι!

 

Δεν έχει σημασία το λέγειν λοιπόν, αλλά το πράττειν, να πράττετε όντας λογικοί άνθρωποι, οι οποίοι σκέφτονται το καλό των άλλων και όχι την εκμετάλλευση του χρόνου ή των χρημάτων τους.

 

 

 

 

                                           

Διαβάστε περισσότερα: Εργασίες μαθητών σχολ. έτους 2018-19

ROSWELL-VOCABULARY

UNIT 5

ROSWELL-VOCABULARY

DERIVATIVES

  1) Flying   (Fly)
  2) Shiny   (Shine)
  3) Existence   (Exist)
  4) Commercial   (Commerce)
  5) Witness   (Wit)
  6) Undertaker   (Undertake) 
  7) Argument   (Argue)
  8) Indestructible   (destroy)
  9) Marking   (Mark)
10) Personnel   (Person)
11) Experimental   (Experiment)  
12) Respectable   (Respect)
13) Confusing   (Confuse)
14) Accordingly   (Accord)

  Γιώργος Πετρίδης   B2    [2017-2018]

Καλό Πάσχα 2017

Ζωγραφιά από τις μαθήτριες του Γ2
Άνια και Βασιάννα.

Εργασία Λογοτεχνίας της Μαζαράκη Σπυριδούλας Α1 2016-2017

     ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

ΕΝΟΤΗΤΑ: ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Να γράψετε έναν διάλογο ανάμεσα στον Ανδρέα Λασκαράτο και σε έναν πατέρα της εποχής που ετοιμάζεται να παντρέψει την κόρη του.
Ο Ανδρέας Λασκαράτος συναντά τον γείτονα του τον Κυρ. Σπύρο στην πλατεία του Αργοστολίου.

Λ- Καλημέρα κυρ- Σπύρο τι κάνετε, πώς είστε; Τι έχετε και είστε τόσο χαρούμενος;
Σ- Καλημέρα και σε σας κύριε Λασκαράτε. Μια χαρά είμαι, παντρεύω την κόρη μου επιτέλους!
Λ- Συγχαρητήρια, πολύ ευχάριστα νέα κυρ- Σπύρο αλλά γιατί τόση βιασύνη, είναι μικρή ακόμη.
Σ- Όχι και μικρή κύριε Λασκαράτε , η αδερφή της ήταν παντρεμένη με δύο παιδιά στην ηλικία της.
Λ- Μα είναι 18 χρόνων ακόμη.
Σ- Το ξέρω γι' αυτό θέλω να την παντρέψω για να φύγει αυτό το δεύτερο βάρος από πάνω μου. Ξέρετε τι τραβήξαμε εγώ και η γυναίκα μου για να μαζέψουμε την προίκα της; Στερηθήκαμε τα πάντα.
Λ- Διαφωνώ γι' αυτό που λέτε. Το κορίτσι δεν είναι καθόλου βάρος. Τις δουλειές του σπιτιού ποιος τις έκανε μέχρι τώρα, τις αγροτικές δουλειές ποιος τις έκανε ή μάλλον ποια τις έκανε;
Σ- Μα τι λέτε κύριε Λασκαράτε αυτή είναι η δουλειά του κοριτσιού. Πώς αλλιώς θα εξασφαλίζαμε λεφτά για την προίκα της;
Λ- Δεν ξέρω πως αλλιώς θα μαζεύατε την προίκα της, αλλά σίγουρα δεν είναι λύση να στερείτε από το παιδί τη μόρφωσή της, την ψυχαγωγία της. Και για να μην ξοδέψετε εσείς χρήματα για να προσλάβετε μια υπηρέτρια να γίνει το παιδί δούλα μέσα στο ίδιο της το σπίτι! Της στερείτε την ελευθερία της , και όταν έρχεται η ώρα του προξενιού την παζαρεύετε σαν να είναι απλώς ένα αντικείμενο για πούλημα.
Σ- Τι είναι αυτά που λες Αντρέα;;!! Αυτές τις απόψεις κράτα τες για τον εαυτό σου!
Λ- Το ξέρω ότι οι απόψεις του καθενός είναι για τον εαυτό του , αλλά πείτε μου κάτι κυρ-Σπύρο, γιατί γίνεται όλη αυτή η κατάσταση με τα κορίτσια;
Σ- Ε, τότε σταμάτα να λες τέτοιες σαχλαμάρες. Όλο αυτό που γίνεται με τα κορίτσια, με τις προίκες τους και με τα προξενιά είναι παράδοση.
Λ- Να τη πάλι αυτή η λέξη, το ότι κάτι είναι παράδοση δε σημαίνει ότι είναι σωστό .Η παράδοση λέει ότι τα κορίτσια πρέπει να γίνονται δούλες χωρίς προσωπική ελευθερία; Ελάτε λίγο στη θέση της κόρης σας κ. Σπύρο.
Σ-Τι εννοείς ;
Λ- Σκεφτείτε λίγο πώς θα ήταν η ζωή σας αν ήσασταν στη θέση της κόρης σας. Δεν θα νοιώθατε αδικημένος, στερημένος την ίδια σας την ελευθερία; Δεν θα θέλατε να έχετε την ζωή στα χέρια σας, να κάνετε επιλογές για τη ζωή σας που θα ήταν από θέληση δική σας και μόνο δική σας; Δεν θα θέλατε να ήσασταν με έναν άνθρωπο που θα σας αγαπάει για τον άνθρωπο που είστε και όχι μόνο γιατί έχετε απλώς λεφτά .Που, για να μαζευτούν αυτά τα λεφτά θυσιάσατε την παιδική σας ζωή!


Σ-Τώρα έτσι όπως τα λέτε κύριε Λασκαράτε έχετε δίκιο.
Λ-Δεν είναι αργά , έστω και τώρα μπορούν και πρέπει να αλλάξουν τα πράγματα και οι παραδόσεις κυρ- Σπύρο.

ΕΡΓΑΣΙΑ της ΜΑΖΑΡΑΚΗ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑΣ - Α1 2016-2017, στα πλαίσια του μαθήματος της Λογοτεχνίας, με βάση το διδαγμένο απόσπασμα του έργου «Τα μυστήρια της Κεφαλλονιάς» του Ανδρέα Λασκαράτου

Διδάσκουσα: Ιουλία Παπαγγελή ΠΕ02

Οριγκάμι από το Γιώργο Βιντζηλαίο (Μάρτιος 2017)

 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΙΝΤΖΗΛΑΙΟΣ     Γ1    [2016-2017]
χάρτινη κατασκευή
οριγκάμι ????,
9 επί 4 εκατοστά
χαρτί & μπλε, κόκκινο μελάνι